Kuta, Legian en Seminyak - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Kuta, Legian en Seminyak - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Kuta, Legian en Seminyak

Door: gwenenedith

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

23 Mei 2012 | Indonesië, Bali

Hei Choy!

Gisteren zijn we weer op pad geweest met Rudi, enigzins wat verlaat vanwege mijn Bali tommy maar goed toch vertrokken richting Kuta.
Wat een drukte op de weg zeg!! Kuta is de stad waar je moet zijn als je op vakantie naar Bali gaat om eens flink te stappen en gek te doen! Zo druk als het op de weg was, we hebben echt een tijdje file gereden, zo druk was het ook in het stadje zelf met mensen, nou ja toeristen.
Ubud was druk met mensen maar dit was even erger. Ook de lokale bevolking die in de winkels werken waren anders dan dat we tot nog toe gewend waren. Hier zeuren ze dus wel aan je hoofd of je naar binnen wilt komen om te kijken wat ze aanbieden en daarna natuurlijk kopen.
Iedere paar meter sprong er een indo voor onze neus en begon op ons in te praten, de irritatie grens was bij Edith snel bereikt, mede omdat ze eerst werd aangesproken met "sir" lijkt me heel vreemd dat ze dat denken zeker omdat ze aan t-shirt aan had en toch duidelijk te zien is dat het om een vrouw gaat. En daarna begon iemand op haar in te praten dat ze ook grote maten verkopen. Toen zag ik kleine rookwolkjes uit haar oren komen.......
Snel maar even ergens een biertje pakken dacht ik om even af te koelen. Zo gezegd zo gedaan. Op het terras hadden we nog leuk contact met een stel andere toeristen uit Brasilie, dat is dan wel weer leuk!

We hadden meer dan 1 biertje nodig voordat we ons weer zouden storten in het opdringerige gedoe dus het werden er 3 moet kunnen.

We liepen verder door Legian, is eigenlijk hetzelfde als Kuta wat ons betreft.
Daar hebben we nog wel een leuk souvenier kunnen kopen en we eindigde in Seminyak wat volgens ons het leukste plaatsje was.
Daar geen opdringerige mensen en mooiere winkeltjes om te shoppen.
Na drie uur lang mensen van ons afgeduwd te hebben werden we weer opgepikt door Rudi die al die tijd op ons heeft staan wachten de schat.
Dan voel je je wel een beetje bezwaard hoor maar goed. De reis tijd naar zijn huis en terug was langer dan drie uur en dus niet slim om te doen.

En dan is het weer heerlijk "thuis" komen in onze Villa. Ver weg, enorm afgelegen en alleen bereikbaar via een weggetje wat wel gatenkaas lijkt zo veel diepe gaten zitten er in.
De eerste keer dat we daar overheen reden dachten we echt waar komen we in terecht dit kan nooit goed zijn maar als de auto dan gecheckt is door de beveiliging en je de prachtige oprit op rijd ben je weer in een oase!!
Nog een paar dagen van genieten!!!!

Slamat Tinjjal !!

Edith en Gwen

En oh ja, we willen jullie laten weten dat we het super leuk vinden dat jullie ons volgen en ook berichtjes terug sturen (ook via de mail) Thanks!! En een speciale thanks voor Astrid!! hihihi

Trouwens Astrid we konden hier in een toeristisch park op de foto met zo een grote wurgslang om je nek, ik heb nog overwogen om het te doen en dan de foto aan jou te geven omdat ik weet dat je dat leuk zou vinden, maar we vonden het toch wel een beetje sneu voor de slang en we hebben het beestje maar met rust gelaten.

• 23 Mei 2012 - 09:34

Elize:

Ha Edith en Gwen,
    Goeie berichten op de Bali-Belly na.
    En troost je Edith, ook ik werd op Bali veel uitgemaakt voor sir, hihi.
    Heel veel plezier nog!
    Groetjes vanaf Mauritius...

Xxxx
    Gerard en Elize

• 23 Mei 2012 - 14:20

Astrid:

Ontzettend leuk verslagje weer!

Tot het einde, wat zijn jullie erg! Of moet ik zeggen, wat ben jij weer erg GWEN! Je weet dat ik je noooooooit meer had aangekeken hé! Héél blij dus dat je dat ontzettend leuk grapje NIET gedaan hebt! Dus..... nog even lekker genieten van dat prachtig luxe hotel en zorg dat jullie geen gekke dingen meer in jullie hoofd halen! kleine liefs, Astrid

• 23 Mei 2012 - 14:32

Buurtjes:

Geweldig,die reis van jullie.Genieten van de verslagen. Tjonge. wat een rondreis. Hoop dat deze reactie aankomst. De vorige is waarschijnlijk in mijn onkunde vervlogen. Geniet er nog van. Tot ziens. Ida en Bjorn

• 23 Mei 2012 - 17:54

Sanne :

Wat een verschil per gebied, hopelijk is Edith weer een beetje afgekoeld. Is wel erg irritant, zo gaat 't in Turkije ook... Prachtig dat hotel!

Wat een grappige foto met die eieren, wonderbaarlijk hoe dat goed gaat ...

Geniet ervan, hier is het inmiddels ook bloedje heet, wie weet kom je in dezelfde temperaturen thuis ;-)

Groetjes,
    Sanne