Fietsen en Kiten - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Fietsen en Kiten - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Fietsen en Kiten

Door: gwenenedith

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

25 Mei 2012 | Indonesië, Bali

Hei choy!

Na eergisteren een dagje op de lounge bank te hebben door gebracht had vooral ik, Gwen gisteren wel weer zin om wat te ondernemen. Aard van het beestje ik kan niet lang stil zitten. Ondanks dat het 30 graden was en iedereen ons voor gek verklaarde zijn we toch vanuit het hotel op pad gegaan met twee fietsen. Er werd nog gevraagd of we een gids nodig hadden maar dat was NATUURLIJK helemaal niet nodig!!! Geef ons maar een kaart met een route er op en het komt goed....dachten we. De weggetjes hier zijn niet net zoals bij ons in Nederland netjes aangegeven met straatnaambordjes er staan überhaupt helemaal geen borden. Jullie begrijpen het al we waren vrij snel de weg kwijt. Eigenlijk deed dat er niet zo veel toe want de omgeving was weer adembenemend mooi. We kwamen uit in een onbekend klein dorp waar we probeerden de weg te vragen maar uiteraard spreken daar weinig mensen engels, zo raakte ik per ongeluk aan de praat met een dame die volgens ons nog nooit bovenkleding had aangehad laat staan een BH, dat hadden wij weer.
Maar goed dezelfde weg terug gefietst en dan kom je toch ook altijd weer thuis toch?

We hebben ter afkoeling even een uurtje bij het zwembad gelegen en daarna op naar de spa voor onze duo behandeling. Een heerlijke balineese massage en daarna een scrub. HEERLIJK !!!!!
Op een gegeven moment klom de masseuse helemaal op de tafel om zo veel mogelijk kracht te zetten, viel mee dat we niet door de tafel zakten...
Ter afsluiting een duo bad met citroen en limoengras ook wel een bijzondere belevenis.

Na de spa en twee uur relaxen vond ik het wel weer tijd voor actie.
We gingen het strand op met onze hier gekochte kite! Dat zal 1 van de dingen zijn die me altijd bij blijven maar die moeilijk zijn om vast te leggen op een foto. De lokale hobby van veel mensen hier is kiten. In nederland hebben we zelf ook een kite van 2 meter. Bij mij in de familie zijn er veel liefhebbers van vliegeren maar verder ken ik niet veel mensen die dat voor hun plezier doen. Hier in Bali zie je als je onderweg bent echt tientallen vliegers in de lucht. Dat is zo een mooi gezicht.
Onze lokaal gekochte vlieger deed het jammer genoeg niet echt goed maar we hebben toch lol gehad en daarlaat het om.

Slamat Tinjjal !!

Edith en Gwen