Ziek !! en vleermuizen....... - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Ziek !! en vleermuizen....... - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Ziek !! en vleermuizen.......

Door: gwenenedith

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

24 Mei 2012 | Indonesië, Bali

Hei choy!

Gisteren was voor mij (gwen) een mindere dag, ik was honds beroerd. Bali belly is geen pretje, na het ontbijt heb ik alleen maar op de lounge bank buiten gelegen als een soort van dood vogeltje geen land mee te bezeilen. Er stond een aan dagje chillen bij de villa op het programma dus dat kwam in principe wel goed uit. Pas aan het eind van de middag ging ik me weer een beetje mens voelen en kon ik langer dan 5 minuten weg blijven bij het toilet, dus we gingen op pad.
Ongeveer een half uur rijden bij ons hotel vandaan zit een enorme toeristische trekpleister de " Tanah Lot" met prachtige uitkijk over de zee en een geweldige zonsondergang. Veel toeristen willen dit zien dus het is file rijden naar de lokatie en al daar zit je er met nog honderden andere mensen.
Ons hotel zit aan die zelfde kustlijn alleen een stuk verder op. Ook vlak bij ons hotel, ik denk 2 minuten lopen hebben we een soort van klif, we hadden daar al wat lokale bevolking op zien lopen met toegang vanaf het strand dus dat wilden wij ook wel. Volg The locals!!!! Er gingen wat smoezelige mannetjes met hengels op brommertjes een zeer smal en vies paadje op maar goed wij er achter aan.
Nou we kwamen uit op een prachtig stukje Bali!!!!
Boven op een klif waren alleen wij en wat lokale mannen die aan het vissen waren en wat een prachtige zonsondergang!!!!!! Volgende keer een flesje wijn mee!

De zon was onder dus we gingen terug het strand op via datzelfde vieze paadje. We hadden eerder deze week al ontdekt dat in het klif en vanaf het strand goed te zien een grot zat vol met vleermuizen. We hebben respect voor de beestjes en zijn eigenlijk ook een beetje bang voor ze dus we hebben er verder geen aandacht aan geschonken tot het moment dat we na de zonsondergang langs deze grot moesten lopen om terug te gaan naar ons hotel.
Vanuit het niets (nou ja de zon was net onder) en precies op het moment dat wij er langs liepen vlogen echt duizenden vleermuizen de grot uit!
We hebben nog nooit zo iets imposants en overweldigend gezien!! De natuur aan het werk!!
Het leek wel een zwerm bijen en ze vlogen allemaal dezelfde kant op heel erg bizar!!!
Ik ga er nu proberen wat foto's van te maken want de zon gaat zo onder! Hopen dat het lukt dan kan ik wat foto's bij dit reisverslag plaatsen!!

Slamat Tinjjal!!

Edith en Gwen

• 24 Mei 2012 - 20:38

Sanne:

balen dat je je zo rot voelt, hopelijk is het morgen helemaal over. Wel imposant hoor al die vleermuizen!

Groetjes,
    Sanne

Poot van Raika en Nygel die het veel te warm vinden en alleen maar in 't water willen ;-)