Harlem en New York Yankees !!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Harlem en New York Yankees !!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Harlem en New York Yankees !!!

Door: E en G

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

24 September 2012 | Verenigde Staten, New York

Goedemorgen iedereen!!

Na ons gezellige avondje met de mojitos had voornamelijk ik (gwen) een nogal zwaar hoofd gisterenochtend........voortaan gewoon maar weer een wijntje.
Maar we hadden weer plannen voor de dag, 1 van mijn dromen is voor de tweede keer in mijn leven uit gekomen!! We gingen naar de New York Yankees!!! Dus hup onder de douche een kop koffie er in en een muffin mee voor onderweg.

We hebben eerst weer een stuk in de hop on hop off gezeten richting de up town loop. We reden een mooi stuk om Central park heen richting Harlem.
Wat een leuke buurt was dat zeg, de gebouwen zijn niet zo hoog de straten breder en de sfeer was er gewoon lekker relaxed.
Eerst een kijkje genomen bij het beroemde Apollo theater waar alle grote namen zoals, Ella Fitzgerald, Michael Jackson, Stevie Wonder, Gladys Knight, etc etc hebben opgetreden.

Lekker een tijdje lopen rond dwalen en we belanden in een haloween winkel, daar werden we aangesproken of we een donatie wilden maken voor kinderen die in de wijk wonen en het financieel niet zo heel erg goed hebben. Natuurlijk geven wij een paar dollar geen probleem, de dame achter de kassa was duidelijk blij zo blij zelfs dat ze met een zachte toon tegen Edith zei : "sorry i have to do this to you"
Van onder de toonbank greep ze een gigantische koeienbel waarmee ze wild boven haar hoofd in de lucht begon te zwaaien en ze schreeuwde uit: " we got a donation, we got a donation"
Alle werknemers begonnen te klappen, de rest van de klanten begonnen te klappen ik zag zelfs mensen die op straat voorbij liepen klappen.
Edith kreeg een sticker voor haar neus waar ze onze namen op moest schrijven en die werd in de galerij achter de toonbank geplakt bij de rest van de mensen die een donatie hadden gemaakt.

Nou goed jullie begrijpen dit gaan we niet snel vergeten.
En ik ben benieuwd hoe veel geld ik volgende week ga ophalen met de collecte voor de dieren bescherming.....

Vervolgens belanden we in een heerlijke lunchroom waar we gezellig even wat gegeten hebben.

En toen op naar de Yankees!!!!!

Wat een mensen en wat een stadion!!!
Heerlijk al die mensen die ook zo van deze sport houden!!!
De wedstrijd begon wat saai tegen de A's maar gaande de inningen werden gespeeld werd het wat spannender. Jammer alleen dat we in de schaduw zaten en na twee uur stil zitten we compleet verkleumd waren.....
Op gestaan even een rondje gelopen en in de zo gaan staan. Dat was wat beter uit te houden.

Het einde van de wedstrijd hebben we wel moeten missen, we waren beide heel erg moe maar v.n.l er koud......brrrrrrr
Op naar het hotel voor een warme douche.
Daar besloten we om lekker "thuis" te blijven we waren zo moe.

Ik denk dat we beide rond 22.00 al lagen te slapen, op toppen voor de dag van vandaag!

Jammer alleen dat om 02.00 vannacht het brandalarm af ging en we dus ons bed uit moesten. Gelijk kleding aan en belangrijke spullen bij elkaar gepakt.Ik heb bij de marine ontelbaar vaak brandoefeningen gehad aan boord en weet dat je het zeker serieus moet nemen.
Toen ik compleet aangekleed was en "ready to go" liep Edith nog op haar blote voeten rustig haar koffertje in te pakken......ik zag haar zelfs met alle adapters aan de haal gaan, en ik stond al op de gang he! Buiten hoorde ik allerlei sirenes op ons af komen, slik.

Hup hup hup begon ik te roepen terwijl Edith mij aan keek met zo een blik van waar maak je je druk om.......

Op dat moment kwam de omroep over de speakers dat alles oké was, binnen 10 minuten lagen we weer en welterusten!

Gwen En Edith

  • 24 September 2012 - 14:04

    Elize:

    Hahaha wat een stunt, ik heb dit toevallig ook al 2 keer meegemaakt en reageerde net als Edith. Achteraf zijn dit altijd leuke ervaringen! Lekker verder genieten meiden, klinkt allemaal top!

    xxx
    Elize

  • 24 September 2012 - 16:13

    Marieke:

    Geweldig de Yankees!

  • 24 September 2012 - 22:54

    Eric Molenaar:

    ,,Ik zag haar zelfs met alle adapters aan de haal gaan, en ik stond al op de gang he!'' Ik hoor het je zeggen met dat ietwat hese stemgeluid. Prachtig, hoe jij schrijft zoals je praat.

  • 25 September 2012 - 18:27

    Ezerman, De Ouwe Buren:

    Hoi,
    Wat een leuke reisverslagen weer. Geniet ervan. Bij jullie zijn ze druk aan het werk. Geen last van. Wordt vast heeeeel mooi. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Gwen en Edith

Actief sinds 13 April 2011
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 91598

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 16 Maart 2014

Lofoten en Vesteralen in Noord Noorwegen!!!

10 Maart 2012 - 17 Maart 2013

Fins Lapland !!!

20 September 2012 - 26 September 2012

New York

11 Mei 2012 - 27 Mei 2012

Indonesië , Bali

14 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Onze huwelijksreis

Landen bezocht: