Hop on hop off on the rock en Mojitos!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Hop on hop off on the rock en Mojitos!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Hop on hop off on the rock en Mojitos!!

Door: GenE

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

23 September 2012 | Verenigde Staten, New York

Weer een prachtige dag, zon, veel gezien en gedaan.
S'ochtends op pad met een muffin naar de hop on hop of bus. Echt een super manier om een stad te verkennen en heerlijk te bruinen op het zit dek! We namen de Down Town tour richting Manhattan, Battery park, Little Italy, Chinatown, Greenwich en langs de Hudson terug. We waren van plan om de hele ronde uit te zitten en daarna ergens uit te stappen. Maar je kent ons, we zagen in Little Italy een soort markt, die r erg gezellig uitzag, dus uit de bus en lopen door Little Italy en China Town. Je zit compleet in een andere wereld. In China Town alleen maar chinezen mensen, die gelijk links of rechts afslaan als ze bij de Little Italy wijk komen. Midden in de drukte een lunch gedaan bij een Italiaans restaurant. Via China Town richting de bus terug gelopen. Af en toe moet je wel je neus dicht knijpen door de vis en vlees uitstallingen daar, brrrrr. We voelden ons echt reuzen tussen al die kleine mensjes. Op de bus richting Rockefeller Centre. Op Rockefeller Plaza eerst een Mojito gedronken in het zonnetje, genieten! Toen naar de Top of thé Rock. Na weer uitgebreide veilgheids checks, is echt overal zo, logisch, met een lift afgeschoten naar de 67ste etage. Eerste reactie als je boven komt is wauw!!!! Wat een uitzicht echt ongelooflijk. Daarna nog een etage via een trap waar je echt helemaal rij staat op de top. De foto's zeggen genoeg.

Weer naar beneden aangekomen richting MoMa gelopen (Museum of Modern art. En echt Mark en Gees we wilden naar binnen, maar net gesloten!! Vervolgens richting Carnegie Hall. Echter vanwege een sanitaire stop kwamen we terecht in een local bar, waar we temidden van echte Yankees fans via een scherm de baseball game volgden. En, het is echt waar, bleek vlak bij in een restaurant Barack te zitten. Toch wat vermoeid hebben we besloten om Carnegie Haal later te doen en ook de nachtelijke zeil tocht en en zijn met een taxi richting hotel gegaan, waar we vlakbij in een restaurantje lekker hebben gegeten.

En ja uiteraard de dag weer afsluiten in de Jacuzzi en daarna heerlijk dromen van weer een waanzinnige dag. Morgen Harlem en de Yankees.

Tot morgen, oftewel thanks guys have a great day!!

Gwen en edith

• 23 September 2012 - 22:13

Elize:

Het wordt echt tijd dat ik naar New York ga!!! Klinkt allemaal te gek. Xxx

• 24 September 2012 - 13:24

Mette:

Super! veel plezier nog daar!