Ground zero en met de heli over NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Ground zero en met de heli over NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Ground zero en met de heli over NY

Door: GenE

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

22 September 2012 | Verenigde Staten, New York

Een dag met tegenstellingen, maar wat indrukwekkend! Na het oppeuzelen van een heerlijke choc donut op weg met de metro, jawel als echte downtown New Yorkers, naar Ground Zero. Dit is echt zo indrukwekkend en onvoorstelbaar als je dit persoonlijk ziet. Eerst een rondleiding in het museum gehad. Hier hangen o.a. de foto's die mensen na de aanslag hebben opgehangen van geliefden die vermist werden. Om echt stil van te worden. Daarna naar het Memorial. Waar vroeger de Twin Towers stonden zijn exact op die plek watervallen gemaakt waar het water in een gat stroomt waar de gebouwen stonden. Moeilijk te omschrijven, maar zie de foto's. Daarna een ander uiterste op weg naar onze heli. Via het financial district naar de haven. We moesten iets langer wachten op de vlucht, want het luchtruim werd een uur afgesloten boven NY. Dus op een bankje genoten van de zon en naar 3 enorme heli's gekeken die kennelijk wel mochten vliegen. Wat bleek, dit waren de heli's voor Barack Obama die het luchtruim aan het verkennen waren, want morgen, dus vandaag, komt Barack naar NY. En wat denk je, we gaan een biertje met hem doen:). Remy we doen hem de groetjes, echt waar!

En toen de lucht in. Tsjonge jonge, zou Henk zeggen, wat een ervaring. Over het vrijheidsbeeld richting Manhattan en over het Yankee stadion. Langs de hele skyline van NY, Waanzinnig!!!
Als je naar NY gaat, dit echt doen.

Terug met de metro naar ons hotel om te douchen, want we hadden in een roof restaurant gereserveerd met uitzicht op de skyline. We zaten op de 20ste etage, eigenlijk niet hoog voor NY, maar een hele ervaring. Kennelijk is dit 1 van de places to go, want wat een mensen. Lekker zitten kletsen met een aantal Amerikaanse boys. Daarna op zijn New Yorks op straat de hand omhoog en met gierende banden stopte direct de yellow cab en op weg naar het hotel. En uiteraard de dag weer afsluiten met een drankje in onze jacuzzi.

TOP dag. Vandaag op de hop on hop of bus en zoveel mogelijk zien en doen.

Tot morgen!!

Gwen en Edith

• 22 September 2012 - 16:50

Joep:

Enjoy! And cheers to barack!!

• 22 September 2012 - 16:50

Eric:

Prachtige foto's!
    En wat hebben jullie mooi weer! Geluksvogels!

• 22 September 2012 - 17:51

Marieke:

Leuk, leuk, leuk! Wat een belevenissen!

• 22 September 2012 - 18:57

Mir, Jud Row, Kim:

Met name de foto's uit de helikopter vind ik erg mooi!
    Jacuzzi ze x

• 22 September 2012 - 19:08

Elize:

Prachtig zeg, wat een helder weer en daardoor schitterende foto's vanuit de heli!!!

Groetjes,
    Elize

• 22 September 2012 - 23:04

Miriam:

Indrukwekkend....leuk om te lezen!

• 23 September 2012 - 07:12

Remy:

Ik kwam vandaag Cesar Millan tegen in de dierenspeciaalzaak en hij vroeg nog naar je Gwen. Je moet de groeten hebben!

• 23 September 2012 - 07:14

Cesar Millan:

Hi Gwen! I love the pictures and your tshirt!
    Woef, Cesar.

• 23 September 2012 - 11:13

Ria:

Meiden, wat ziet dit er fantastisch uit, weer echt kicken volgens mij, Ik geniet weer volop mee hoor van jullie vakantie, de verhalen en de foto's Super!!