Laatste dag in NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Laatste dag in NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Laatste dag in NY

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

14 Oktober 2012 | Verenigde Staten, New York

Onze laatste hele dag in New York, dus volle agenda want we willen zoveel mogelijk zien en doen. Richting de hop on hop of naar het Central Park. Hier uitgestapt en naar Het Nationaal Historisch Museum. Op z'n Edith en Gwen's door het museum, kortom snel. Op zich leuk om eens te zien, maar voor ons niet al te spannend. Via Central Park gelopen naar het Guggenheim. Helaas waren ze een tentoonstelling van Picasso aan het opbouwen, dus een groot gedeelte was afgesloten. Wel heel toevallig een foto tentoonstelling van een Nederlandse gezien (Rineke Dijkstra). Daarna weer richting de hop on hop of gelopen. Uitgestapt bij de grote Apple store in NY. Ongelooflijk wat een mensen daar binnen en ook met volle tassen, zelfs koffers naar buiten komen. 24 uur per dag geopend!!!!

Wederom met de bus richting Battery Park en uitgestapt bij pier 17. Langs de haven gelopen en nog even snel naar de tentoonstelling Bodies gegaan. We hadden toch nog trek hierna dus even een hapje gegeten, waarna, jawel, de bus weer op ons stond te wachten om een nachtelijke tour door New York te gaan maken. Met een biertje, starbuck coffee en fruit toch enigszins koud en ook wel vermoeid een aanvang met de nachtelijke tocht. Hoogtepunt was toch over de Manhattan bridge en aan de andere kant, Brooklyn, de Sky line van New York. Echt prachtig vooral niet missen!! Onze gids was erg enthousiast maar liet af en toe ook wat zogeheten mondwater los:) terwijl het al zo koud was brrrrr. Maar goed op het eindpunt verkleumd aangekomen, richting hotel en heerlijk opgewarmd en schoon in onze Jacuzzi.

Wat hebben we weer een hoop gezien en gedaan. Nu lekker slapen en morgen nog een ochtend door NY.

De volgende ochtend, echt onze laatste dag in NY, zijn we met de metro naar Soho en Greenwich Village gegaan. Ontzettend leuke wijk Greenwich Village. Volgende keer zeker wat langer daar doorbrengen.

Terug naar het hotel, waar we een heerlijk relaxte lunch hebben genomen. Toen in onze shuttle naar het vliegveld.

Wat een heerlijke vakantie, richting de hoofdstad van de wereld, want dat is het echt. Hier moet je echt geweest zijn en ook zeker weer terug gaan!!

Gwen en Edith

• 14 Oktober 2012 - 20:12

Ans:

Hé meiden, Fantastisch jullie verslag. En voor mij herkenbaar. Helemaal eens met "je moet kennis gemaakt hebben met de hoofdstad van de wereld". Dus vast weer een keer terug? Ja hè. Nu gewoon lekker nagenieten. Gr. Ans