Ubud - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Ubud

Door: gwenenedith

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

20 Mei 2012 | Indonesië, Bali

Hei choy!

Op het moment zitten te wachten in de lobby van de Maya Ubud om opgehaald te worden door Rudi vandaar even eenverslagje over gisteren.
We zijn gisteren na het ontbijt met de shuttlebus van het hotel afgezet in het centrum van Ubud. Een ochtendje winkelen stond op het programma.
Het was behoorlijk druk zeker met toersiten, maar wat leuk was om te zien is dat de lokale bevolking toch ook op een zelfde manier leven als de bevolking van het platteland. Ten minste voor zo ver dat gaat in deze drukte.
Van onze chauffeur Rudi hebben we geleerd dat ieder dorp drie tempels heeft en iedere familie ook nog eens een eigen familie tempel aan huis. Dat zijn dus een hele boel tempels.
Overal waar je loopt zie je offers, niet alleen in de tempels maar ook gewoon op straat, op de stoep.
Als je niet uit kijkt sta je constant op zo een ding. Ook zie je ze op auto's en scooters en dit allemaal de goden tevreden te houden.
Vroeger maakte de vrouwen ze zelf maar tegenwoordig werken veel vrouwen en kan je ze kant en klaar kopen langs de kant van de weg.
Ik geloof dat ze een aantal malen per dag zo een offer maken, in het begin was dat wennen voor ons maar het is gewoon het dagelijkse straatbeeld en daar wen je toch snel aan, respect hun geloof.

De rest van de dag hebben we heerlijk langs de kant van het zwembad gelegen van ons hotel.
Ook dit hotel is weer goed bevallen al was het wel een stuk groter en iets onpersoonlijker dan ons vorige hotel. Maar de service was wederom helemaal TOP !! Plus we hadden ons eigen zwembadje!!!!!! Jeeeeeee!!!

Slamat Tinjjal!!

Edith en Gwen

• 20 Mei 2012 - 11:19

Ans:

Hoi meiden,
    Zelf weer terug van vakantie, heb ik net jullie reisverslagen en foto's doorgenomen. Wat een kleurrijke beelden. Wauw, wat een heerlijke vakantie moet dat zijn. En zo te zien en te lezen genieten jullie er met volle teugen van. Blijven doen. Geniet er maar heerlijk van. Heel veel groetjes en een high five van Tess.

• 20 Mei 2012 - 13:36

Sanne:

oh heerlijk hoor eigen privé zwembadje! Leuk om zo mee te kijken in de cultuur daar, mooie foto's weer!

Groetjes,
    Sanne.