Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Ålesund, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Ålesund, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer!

Door: gwenenedith

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

21 Juli 2011 | Noorwegen, Ålesund

Hei allemaal!

Gisteren even geen verslag maar dat had een reden.
Geen zorgen hoor maar we waren gewoon onbereikbaar.
Gisteren zijn we weg gereden vanuit Trondheim, de rit begon met een aantal tunnels onderweg. En dan praten we niet over die lullige tunneltjes die wij in Nederland hebben nee......tunnels die gewoon kilometers lang zijn en dwars door een berg heen gaan. Ook hadden we beide nog nooit een rotonde in een tunnel gezien, heel erg appart.
De rit verliep lekker, wederom mooie natuur om ons heen en we hebben de eerste "wild life" gespot!!!!!
Nu brengen we het iets spectaculairder dan dat het daadwerkelijk was. We hopen natuurlijk nog wel een Moose (eland) tegen te komen, niet vlak voor de auto graag maar in dit geval waren het maar gewoon twee hertjes.
Ook hebben we onze eerste overtocht met een pontje gemaakt, tja dat krijg je met al dat water en fjorden om je heen.
Maar ook dit tochtje was absoluut geen straf want boven vanaf het dek hadden we een prachtig uitzicht!

Daarna zijn we richting de nationale atlantische autoroute gereden die we een heel stuk zijn gaan rijden.
We hebben de Miep Miep bus achter moeten laten om bij ons volgende hotel te komen!
We werden opgehaald door de eigenaar van het hotel met een oud vikingschip, schitterend!
Zo een 15 minuten varen later belanden we op een eilandje waar ons complete rust wachte.
We kregen een klein, knus, gezellig kametje toegewezen waar alles in zat wat je eigenlijk nodig hebt maar ook niet meer. Dus geen t.v. of radio of internet.
Het enige wat we hoorden was het gekrijs van de meeuwen en het geluid van de zee.
We hebben een heerlijke avond gehad, beetje gekletst en een boekje gelezen.

Vanmorgen vanwege slecht weer met een motorboot naar de wal gebracht en geheel uitgerust weer aan een nieuw avontuur.
We zijn nu in alesund en staan op het punt om te vertrekken voor een wild life sea safari met een speedboot. God zij dank is het nu droog want het heeft de hele dag geregend.
Jullie horen meer hierover!

Hilsen!

Edith en Gwen

• 21 Juli 2011 - 14:59

Sanne:

Wat een verschil met Nederland al die natuur en veranderlijk landschap.
    "wild life sea safari" dat klinkt erg goed... ben benieuwd naar het volgende verslag ;-)

-x-
    Sanne.

Raika & Nygel

• 21 Juli 2011 - 15:27

Gees:

Hilsen!

• 21 Juli 2011 - 16:16

Ria:

Ha, die Edith, wat sta je super op de foto,
    Ik geniet nog steeds dagelijks van jullie verhalen,
    Jullie hebben volgens mij een top huwelijksreis.

• 21 Juli 2011 - 18:36

Marloes:

Jullie reis klinkt echt geweldig en met al die prachtige foto's wil iedereen straks naar Noorwegen emigreren als jullie niet oppassen :-)
    Geniet verder!

Liefs Marloes
    Ferry & Michael & rev

• 21 Juli 2011 - 20:04

Miriam:

Hoihoi
    Heerlijk om zo met jullie mee te reizen :)!
    Ondanks de soms wat ijzingwekkende verhalen, lijken jullie in ieder geval hartstikke te genieten en wij genieten mee!
    Liefs

• 25 Juli 2011 - 10:22

Anke:

Top overnachten op zo'n mooi eiland.
    Lijkt mij heerlijk de rust en de natuur.