Larvik - Reisverslag uit Larvik, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Larvik - Reisverslag uit Larvik, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Larvik

Door: gwenenedith

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

03 Augustus 2011 | Noorwegen, Larvik

Hei allemaal!

Zoals gisteren gezegd hadden we vandaag een lange rit voor de boeg. We reden redelijk op tijd weg uit Stavanger en hadden er zin in! Wij vonden Stavanger vergeleken met de andere steden al een "vlakke" indruk maken en dan bedoelen we echt dat er bijna geen hoogte verschillen zijn, tenmiste die zijn er wel maar als je net uit een fjordengebied komt is het ineens erg vlak. Dat was ook zo raar met de preikestolen wandeling van gisteren, we vertrokken uit een enigzins "vlak" Stavanger maar na een half uur varen en een ritje van 15 minuten zaten we ineens weer in de fjorden.
Maar goed we reden vanmorgen Stavanger uit en het was wederom erg vlak om ons heen met veel grasland, we reden de route helemaal onder langs de kust en het was erg wennen geen bergen om ons heen.
Maar na een paar uur rijden begon er toch weer wat glooing in het landschap te komen en weer bossen om ons heen gek dat je snel aan dat soort dingen went. Gelukkig maar dat dit gebeurde want vandaag was en is nog steeds ook een spannende dag voor ons.......we zitten nu in het gebied waar we eventueel interesse in hebben om naar toe te emigreren. We zitten nu aan de rand van het Telemark gebied. We hebben een super de luxe hotel aan de kust in Larvik en hebben een top kamer! Vanuit ons bad en bed kijken we uit over de zee! Heerlijk een balkon en genoeg "spa treatments", die hebben we gelijk geboekt voor morgen laat in de middag!
MAAR morgen gaan we eerst vroeg uit de veren en een kijkje nemen in de gemeente waar we contact mee hebben voor eventuele emigratie. De natuur is hier prachtig! Zoals gezegd bergen maar ook veel meren en watersport, 1,5 uur rijden van Oslo en zo mooi!!!!zo mooi!!!!! En gezelligheid, we belanden vanmiddag in een klein kustplaatsje (kragero) met allerlei recreatie en terrasjes aan het water, voor de zomer ideaal! Klein detail: op het landkaartje hier naast zien jullie Larvik waar we nu zitten maar ook Skien staan, dat zal de grootste stad zijn waar we in de buurt komen te wonen .....wie weet.
We zijn enorm benieuwd hoe de regio op ons over gaat komen maar de eerste indrukken zijn goed!
Daarna duiken we lekker de "spa" in en kunnen we alle indrukken op ons in laten werken.
Tot morgen.

Hilsen en veel liefs!

De bruidjes

• 03 Augustus 2011 - 20:55

Mette:

Hej,
    Zie dat Larvik vlakbij Sandefjord ligt; daar gaat mijn zusje altijd heen op vakantie en: je kon er destijds goedkoop met RyanAir heenvliegen!
    MAW: openen jullie die B&B maar, ik kom langs!!
    Ha det så gott!
    Klem, Mette

• 04 Augustus 2011 - 06:56

Marloes:

Het blijven geweldige verhalen en prachtige plaatjes! Wij komen ook zeker langs :-)
    Geniet van jullie laatste week!

Ferry, marloes, Michael en rev

• 04 Augustus 2011 - 07:51

Judith:

Dit kan NL nooit winnen, is er nou geen 1 minpuntje te verzinnen waar wij met zn allen op kunnen inhaken.......

Goed naar het gezicht van Edith gekeken, ze ziet er niet teleurgesteld uit, maak er nog een paar van haar vandaag, kan ik vergelijken, wellicht speuren we een zweem van teleurstelling.......

Lieve meisjes, geniet van het mooie natuurschap, de spa en vooral van elkaar!!!

xxxxxx Juutje

• 04 Augustus 2011 - 11:16

Anke:

Hoi bruidjes,

Het ziet er geweldig mooi uit!
    Ben benieuwd wat jullie gaan doen.
    Nog veel plezier!
    Liefs Anke

• 04 Augustus 2011 - 21:04

Sanne:

Oh deze update had ik even gemist. Wat een prachtig uitzicht vanuit het bad, heerlijk lijkt me dat zo wakker worden. Als het allemaal gaat lukken met de emigratie dan hebben jullie een fantastische plek uitgekozen, prachtig!

-x-
    Sanne