Terug op de boot...huilen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Terug op de boot...huilen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Terug op de boot...huilen

Door: gwenenedith

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

05 Augustus 2011 | Noorwegen, Oslo

Hei allemaal!
Dit gaat dan het op één na laatste reisverslag worden van deze reis, ik ben toch nog van plan om er morgen nog één te schrijven als een soort van afscheid en korte samenvatting.
Dit verslag schrijven we daadwerkelijk terwijl we aan het varen zijn op de Color Line the Color Magic! En de terugweg is een compleet andere belevenis als de heenweg, en dat is dan ook op alle fronten!
Emotioneel gezien zeker op de heenweg hadden we er ontzettend veel zin in om al onze plannen te realiseren en op de terugweg heb ik (gwen) wel een traantje gelaten op het dek dat we weg voeren van Noorwegen.
We wilden er eigenlijk niet over beginnen maar er zit nu toch een staartje aan dit verhaal vandaar dat we het toch vertellen. Op de heenreis hadden we ons keurig op de kade van Kiel ingecheckt en verder niet naar de tickets gekeken, keurig de bus in het schip gereden en koffertje mee aan boord, eenmaal aangekomen bij onze hut bleek het niet de hut te zijn die we geboekt hadden ( een dubbel room met sea view) er stonden twee eenpersoons bedden in maar ver uit elkaar en na een paar minuten kreeg edith toch het gevoel dat we in een hut zaten voor gehandicapten, overal steunen en zo nog meer dingen die daarop wezen. We hebben snel de tickets bekeken en daar stond inderdaad gehandicapt op. Wij snel naar de receptie, dit kon toch niet? Uit elkaar slapen tijdens onze honeymoon? Maar goed om een lang verhaal kort te maken, we hebben ons laten afpoeieren met een gratis diner…..stom maar ja zo verliep het en we hadden wel “seaview”

We hadden stellig met elkaar afgesproken dat ons dat op de terug weg niet ging gebeuren! Wij komen vandaag aan in Oslo en checken in op de kade, krijgen de tickets en gelijk gekeken natuurlijk, wel een dubbelroom maar met promenade view! Alle remmen gingen los! Hier gingen we niet mee akkoord! Edith vloog naar de ticket medewerkster en ging met geen enkel compromis akkoord tot ze met een luxe suite aan kwamen (voor dezelfde prijs) met ontbijt en gratis toegang tot de “spa”
Oke, oke dat was een oplossing…..nou mensen jullie willen niet weten waar we nu zitten, we kwamen aan bij de gang van onze suite en daar stond een dame die onze ticket wilde zien, wat bleek onze gang is niet voor iedereen toegankelijk…..we kwamen aan bij een gigantische suite met een prachtig groot raam en dus uitzicht op de zee, een groot bed, een zit hoekje en een bureau en een prachtige badkamer. En het mooiste komt nog een minibar! Wij naar de receptie aan boord….edith vraagt hoe het zit met de minibar…..medewerkster zegt: “you just drink it” edith vraagt naar de prijslijst, medewerkster zegt:” you just drink it”. Ons antwoord was: oke! Gratis internet in de hut, slippertjes en een badjas en we zitten recht onder de brug.
Al met al is de heenreis op deze manier meer dan goed gemaakt denken we zo. We voelen ons als prinsesjes! En gaan nu gewoon lekker een hamburger met frietjes eten hihihi. En daarna natuurlijk lekker in de jacuzzi!!!!!!!!

Hilsen! En natuurlijk veel liefs!
De Bruidjes!

• 05 Augustus 2011 - 15:53

Astrid:

Haha, hartstikke goed gedaan Edith ;-)! Helaas zit het er inderdaad bijna op dus geniet er nog maar even heerlijk van! Voor mij helaas ook nog maar 1 reisverslag in het verschiet, snik. Het is/ was fantastisch om te lezen!
    Meiden geniet er nog even van, foto's zijn overweldigend!

liefs Astrid

• 05 Augustus 2011 - 16:32

Joyce:

Hi Gwen en Edith,

dank jullie wel voor het delen van jullie fantastische huwelijksreis.
    Lieve groetjes,

Joyce

• 05 Augustus 2011 - 16:37

Ans:

Hi,hi, je krijgt wat je verdient. Alleen hadden die Noren dat op jullie heenreis nog niet door. Geniet er maar heerlijk van. Liefs!

• 05 Augustus 2011 - 17:20

Mette:

Prinsessen verdienen ook gewoon een prinsessenkamer :-) Ziet er GEWELDIG uit! Geniet ervan.

Ik heb genoten van jullie reisverslagen. Erg leuk om zo een beetje mee op reis te kunnen.

Liefs,
    Mette

• 05 Augustus 2011 - 18:11

Ria:

Oh, jee, dat zat dus niet mee, maar goed, nu heb je in elk geval een super afsluiting van jullie prachtige vakantie, ik zal jullie verhalen missen.
    Heb er van genoten, wanneer gaan jullie weer :-) dan mag je het weer zo doen.
    Ik moet wel lachen om jou met je schoenen zo op dat bankje voor het raam, hahaha.
    Nou goede vaart, pas op voor ijsberen!!!
    tot gauw, Ria

• 05 Augustus 2011 - 18:24

Marloes:

Het was geweldig jullie verhalen te volgen! Erg benieuwd naar nog meer foto's. Geniet lekker na van jullie prachtige huwelijksreis!
    Ps mochten jullie daadwerkelijk gaan emigreren dan houde we ons aanbevolen voor dit soort gezellige verhalen!

Tot snel, liefs Marloes
    Ferry, Michael en rev

• 06 Augustus 2011 - 14:07

Elize:

Oooooooooooo wat ernstig!!! Een gehandicaptenhut...daar ga ik nog wel even achteraan hoor, wat een verstand! Aangegeven dat jullie op honeymoon zijn en dan een gehandicaptenhut krijgen! De suite ziet er geweldig uit zeg, dat hebben jullie knap geregeld. Ook ik heb genoten van jullie verslagen, hartstikke bedankt! Tot snel...

xxxx
    Elize

• 07 Augustus 2011 - 20:21

Judith:

Wauw meisjes, geweldige kamer!!!
    Altijd verdrietig, afscheid nemen........