Dag 7! - Reisverslag uit Skodje, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Dag 7! - Reisverslag uit Skodje, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Dag 7!

Door: gwenenedith

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

22 Juli 2011 | Noorwegen, Skodje

Hei allemaal!

Vandaag was het een kort ritje naar ons volgende hotel. Maar wel een kostbaar ritje......onderweg kwamen we per ongeluk, expres ( advertentie gezien in een krant) een outdoor outlet tegen. Nou jullie kennen ons, het is één en al outdoor wat ons betreft dus we zijn helemaal los gegaan! Het is maar goed dat we met de Miep Miep bus naar noorwegen zijn gegaan want anders hadden we een probleem.
Eenmaal aangekomen bij het hotel begrepen we weer waarom we dit hotel hebben uitgekozen ondanks dat het zo dicht bij ons vorige hotel ligt. Wat een prachtig uitzicht!! dat ten eerste, we hebben uitzicht over het Storfjord! FANTASTISCH!!!!!
En de kamer is weer helemaal over de top zo luxe en romantisch.....

Maar goed we hebben net een heerlijke wandeling gemaakt vanuit het hotel, toch wel weer een beetje een klim maar goed te doen en eenmaal boven op de berg aangekomen word je ruim beloond met een nog mooier uitzicht!

Vele van jullie weten dat we al......nou ja al , twee cursussen Noorse taal achter de rug hebben en je zou dus zeggen dat we een aardig woordje Noors spreken. Nou dat valt in de praktijk toch een beetje tegen.
Bij iedere ontmoeting met een Noor verloopt het contact eigenlijk hetzelfde.
Alle Noren denken blijkbaar dat wij ook Noors zijn want ze beginnen gelijk gezellig Noors tegen ons te praten en niet zo een klein beetje ook. Tot ze onze verschrikte blik zien en wij standaard reageren met de zin: snakker du Engelsk?
Dan gaan ze gelijk over op het Engels en reageren wij gelijk met: great because : vi snakker bare litt Norsk.
Gaande het gesprek in het Engels proberen we toch zo veel mogelijk Noorse woorden en zinnen te gebruiken en dat vinden ze erg leuk, of gewoon heel erg grappig vanwege de verkeerde uitspraak. We doen ons best!

Morgen staat er een helicoptervlucht op het progamma als het weer een beetje mee werkt.

Hilsen!

Edith en Gwen

• 22 Juli 2011 - 18:04

Ria:

pffff, ben blij dat jullie vorige week vertrokken zijn en niet nu, wat weer een gedoe in Oslo.
    hoop dat het in de rest van Noorwegen rustig is, en jullie gewoon kunnen blijven genieten van jullie huwelijksreis, (wat wel een sprookje lijkt)

• 22 Juli 2011 - 18:22

Mette:

Hoi meiden,
    Fijn om te horen dat jullie god zij dank niets van die aanslagen mee hebben gekregen...!
    Houd het zo mooi, sprookjesachtig en romantisch daar in Noorwegen :-)
    Klem, Mette

• 23 Juli 2011 - 07:28

De Buurtjes.:

Hallo,hallo, Gedver...wat hebben jullie een fantastisch leuke reis. En dan al die uitstapjes, mooi enerverend en noem maar op. Wij lezen en bekijken alles met zeer veel genoegen. Geniet er van en leer flink Noors. Hier alles O.K. Iet en Bjorn.

• 23 Juli 2011 - 09:11

Judith:

En de duimpjes blijven maar omhoog gaan he.......begrijpelijk, wat een mooi land en wat geweldig dat jullie ons een kijkje in de "keuken" gunnen! De ene foto is nog mooier dan de andere, fijn dat jullie het zo enorm naar jullie zin hebben!!!
    xx Judith

• 23 Juli 2011 - 12:22

Miriam:

Het ene is nog mooier dan het andere!
    Wat een mooi land is het toch.
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen in de helicopter.

(Hier krijgen wij op tv ook hele andere beelden te zien van Noorwegen, helaas...)

• 23 Juli 2011 - 18:28

Gbtmarjon@online.nl:

Hei kjære jenter,
    Vi nøt bryllupet ditt.
    Hva gjør du en fantastisk tur, spennende og romantisk! Du ser så veldig forelsket ut! Fremdeles mye moro og glede.
    Hilsen fra Guus og Marjon.

Nog excuus van Guus voor wat betreft het smsje. Hij had nog maar net gehoord van de aanslag en wist niet wat de gevolgen waren. Was macaber dus niet funny!

• 24 Juli 2011 - 07:02

Susanne :

wat is noorwegen mooi, moet er toch ook een keer heen. sallie vindt het vast ook leuk daar. En wat ben jij een sterke vrouw edith een hele boot tegenhouden, ik vind het knap. volgnes mij hebben jullie een topvakantie!!!!