Trollstigen!!! - Reisverslag uit Skodje, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Trollstigen!!! - Reisverslag uit Skodje, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Trollstigen!!!

Door: gwenenedith

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

23 Juli 2011 | Noorwegen, Skodje

Hei allemaal!

Eerst even dit, we volgen op dit moment eigenlijk geen nieuws en hebben zo af en toe ook geen t.v. op onze hotelkamers. We zijn ons vanmorgen dan ook rot geschrokken over het vreselijke nieuws bericht over de bomaanslag in Oslo (ons hotel een week geleden zat daar om de hoek) En natuurlijk het drama op het eiland utoya..... We hebben vandaag een Noorse krant gekocht en de beelden en teksten zijn verschrikkelijk overal hangt de vlag half stok.

Nadat we onze ouders gesproken hadden en sms'jes van bezorgde vrienden hadden beantwoord dat alles oke was zijn we toch vol goede moed aan de dag begonnen.
We zouden een helicoptervlucht gaan maken maar het weer liet het niet toe, jammer genoeg te veel wind en bewolking. Maar het was wel droog dus we gingen er op uit. Tweede plan was we pakken een kayak over de fjorden maar ook dat leek toch onverstandig dus plan drie was we gaan naar de Trollstigen. Dat stond eigenlijk morgen op de planning maar dan moesten we een aanzienlijk stuk om rijden en doordat we vandaag daar zijn geweest hebben we voor morgen een stuk tijdwinst gemaakt.

Gelukkig hebben we dit gedaan want het was nog best een stuk rijden maar zeker de moeite waard!!!!!

Het weer was naar ons inziens niet ideaal want het was bewolkt en het laatste stuk zouden we geen uitzicht meer hebben maar goed dat was dan maar zo.

Onderweg tijdens de klim (met de auto) kwamen we op de verschillende uitkijkpunten steeds hetzelfde nederlandse stel tegen en dan raak je toch al snel weer aan de praat....tenminste zo werkt dat bij ons!
Wat bleek was dat zij de route voor de tweede keer aan het rijden waren.....toen het van de week prachtig helder weer was hebben ze file gereden over de trollstigen!!!!! De uitkijkpunten hebben ze aan zich voorbij laten gaan aangezien het al een hel was om de route af te leggen in zijn eerste versnelling......
Het weer bleek vandaag dus toch perfect te zijn!
Óke het laatste stuk en het hoogste stuk hadden we geen uitzicht meer vanwege een enorme wolkenmassa maar dat liever dan vanaf onderaan in de file naar boven rijden leek ons, toch?

Hilsen!

Edith en Gwen

• 23 Juli 2011 - 21:08

Eric:

Hoi Gwen en Edith,
    Het drama in Noorwegen heeft iedereen geschokt. Wat een gek al niet teweeg kan brengen. Mét wapenvergunning.... Gelukkig zaten jullie ver weg.
    Het blijft een bijzonder gezicht om die witte miepmiepbus op die zo duidelijk on-nederlandse plekjes te zien staan. We lwten de foto's maar niet aan Breeze en Free zien...

Hou die duimen hoog!

• 24 Juli 2011 - 07:05

Susanne:

gwen en nu niet meer met de beentjes gespreid op de foto hoor, je lijkt wel een zanger uit een musical

• 24 Juli 2011 - 09:40

Mine:

WOUW!! Ik ben even een stukje mee gereisd!
    Wat een heerlijke verhalen en mooie foto,s.

Lieverds geniet met volle teugen!!

In Hoorn is het herfst!
    Henk mine lyn en fem
    Knuffel

• 24 Juli 2011 - 12:00

Astrid:

Hoi lieve meiden,

Wat ziet het er allemaal fantastisch uit zeg! Hartstikke leuk om jullie verhalen zo te lezen en de mooie foto's te bekijken. Ik ga je al een klein beetje begrijpen Gwen waarom het je zo trekt daar :-)!
    Geniet ervan maar dat is eigenlijk overbodig om te zeggen. Het straalt namelijk van jullie gezichten af!

liefs Astrid

• 24 Juli 2011 - 19:46

Sanne:

Prachtig gezicht weer alle foto's! Jammer van de helicoptervlucht, kunnen jullie die nog een andere dag doen?

Ik lees nu ook pas op je blog van 't nieuws, wat erg. Ik heb geen nieuws gevolgd de laatste dagen en blijkbaar heel wat gemist. Gelukkig alles goed met jullie!

-x-
    Sanne