Sognefjellet bergweg! - Reisverslag uit Hafslo, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Sognefjellet bergweg! - Reisverslag uit Hafslo, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Sognefjellet bergweg!

Door: gwenenedith

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

25 Juli 2011 | Noorwegen, Hafslo

Hei allemaal!
Tjonge jonge jonge zou mijn vader zeggen na zo een dag! En wat een dag was het gisteren!
We hebben een heerlijk ontbijt gehad bij het storfjord hotel en hebben snel alles ingepakt want er stond ons een lange maar erg mooie rit te wachten. Eerst richting het Geirangerfjord, mensen wat is dat mooi! Er kwam net toevallig een cruise schip binnen en dat zorgde voor mooie plaatjes, zo kan je mooi zien hoe inmens groot zo een fjord kan zijn! En lieve vrienden we kunnen wel proberen in woorden jullie uit te leggen hoe mooi, fantastisch, adem benemend, wonder schoon , en hoe dit landschap ook kan zijn, een bergweg dat wordt omgeven door een ijzige schoonheid die niet van deze wereld is, maar je moet het echt zelf zien, ervaren en beleven wil je dit begrijpen. Het is gewoon niet te omschrijven.
Edith zei vandaag tegen mij: oké nu ben ik het zat iedere keer als we een bocht maken moeten we stil gaan staan voor een foto, dit is toch niet normaal? Steeds denk je, nu heb ik al het moois wel gezien maar vijf minuten verder rijden en je zit weer in een compleet andere wereld………
Het is waanzin!!!
Nou ja jullie zien het op de foto’s.
Na het Geirangerfjord hebben we de nationale route gereden het Sognefjellet bergweg. Het was een stukje om rijden maar het leek mij wel leuk. Nou leuk bleek een under statement….. daar gaan we weer ……tjonge jonge jonge wat een te gek gave rit!!!!!!!
VEEL mooier dan de Trollstigen, tenminste zo hebben wij het ervaren. Wat een afwisseling in natuur, niet te geloven. Het is de hoogste bergweg in Noord Europa (1434 meter boven zeeniveau)
We reden langs de Jostendalsbreen, de grootste gletsjer van Noorwegen!

We kunnen er uren over door gaan maar dat gaan we jullie niet aan doen. We zitten nu in ons volgende hotel en gaan er weer wat moois van maken!
Hilsen!!!!!

Edith en Gwen

• 25 Juli 2011 - 07:27

Mette:

Dat klinkt veel belovend. Ik ben benieuwd naar de foto's!
    Ha det så bra!
    Klem, Mette

• 25 Juli 2011 - 07:48

Mette:

Jätte fina bilder!! Jag är liten sjalu ;-)

• 25 Juli 2011 - 10:12

Anke:

Hoi Edith en Gwen,

Wat fijn dat jullie zo genieten, het ziet er ook allemaal prachtig uit.
    Nog heel veel plezier en tot het volgende verslag.
    Liefs Anke

Gees:

veel plezier en genieten

• 25 Juli 2011 - 11:32

Sanne:

Dat is iig opbeurend na een dag gezeten te hebben in de regen gister hier in NL (geen zon gezien).... Super leuk die mooie beelden van jullie te zien. Prachtig!

-x-
    Sanne