Preikestolen! - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Preikestolen! - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Preikestolen!

Door: gwenenedith

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

02 Augustus 2011 | Noorwegen, Stavanger

Hei allemaal!!

Gisteren een heerlijk dagje onderweg gehad met zo af een toe een stop om een mooie foto te maken en wat te eten en drinken. Laat in de middag kwamen we aan in Stavanger, we hebben ons gelijk geinstalleerd in de hotelkamer en hup op pad door de stad. Lekker slenteren en even langs bij de toersiteninformatie. Vandaag was vanuit Nederland de planning gemaakt dat we de wandeling zouden gaan maken naar de Preikestolen, maar na onze laatste wandelingen bleek dat het wandelen hier in Noorwegen geen succes was voor Edith haar hiel dus we waren voorzichtig.
Even over de Preikestolen, het is één van de meest bezochte bezienswaardigheden van het land. Vanaf de Preikeshut maken elke zomer zo een 100.000 bezoekers een circa 2,5 uur durende wandeling naar deze spectaculaire 'rotskansel' ( en 2,5 uur terug he! die terug weg was nog erger!). Onderweg moeten vele rotsblokken en een hoogte van ruim 300 meter overwonnen worden, maar voor de rest is het puur genieten.. De bestemming is de bijna vierkante Preikestolen, een rotsplateau van 25 bij 25 meter. Het plateau bevindt zich ruim 600 meter boven het groen glanzende water van het Lysefjord. De rotswanden zijn loodrecht, voor een deel zelfs overhellend. Als je geen last hebt van hoogte vrees kan je gaan liggen op de grond aan de rand van de rots (edith heeft hoogte vrees, zie foto's! stoer he?)
Het was een hele klim maar zeker de moeite waard!!!! Een ervaring apart en we hebben het samen gedaan en mee gemaakt!! We zijn trots op elkaar!

Morgen een lange rit voor de boeg maar wel weer een erg mooie! Nu lekker onder de douche en een hapje eten beneden in het hotel........en dan SLAPEN!..........wat een dag!

Hilsen en Liefs!

De bruidjes!

• 02 Augustus 2011 - 18:16

Mette:

Hej meiden,
    Proficiat!! Samen een gebedje kunnen doen op een fantastisch plek, wat wil je nog meer ? ;-)
    Prachtige foto's hoor. Jullie hebben echt mazzel met het weer nu zo te zien. Kreeg gisteren een berichtje van mijn nichtje uit Bergen en die vertelde dat het nu voor het eerst in tijden goed weer is in Bergen!
    Geniet van de laatste dagen.
    Liefs,
    Mette

• 02 Augustus 2011 - 18:55

Ans:

Fantastisch! Wat een prachtige foto's.
    Edith, je bent een kanjer!
    Fijn om er samen zo van te genieten.
    Doeidoei.

• 02 Augustus 2011 - 21:37

Gees:

meiden, geweldig! wat een prestatie! En eindelijk ook mooi weer!
    Geniet straks lekker van de laatste dagen, want de tijd gaat opeens weer snel.
    Tot over een paar dagen!

blijf genieten

• 03 Augustus 2011 - 09:19

Judith:

Edith, ik ben trots op jou!!! Voor geen prijs zou ik dit gedaan hebben...........je bewijst maar weer eens wat je bent: een POWERGIRRLLL!!!

Bedankt voor alle mooie foto's, een genot om naar te kijken!!!!

Veel liefs,
    Judith