Laatste dag in Manggis! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Laatste dag in Manggis! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Manggis!

Door: gwenenedith

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

15 Mei 2012 | Indonesië, Bali

Hallo lieve mensen!

Vandaag was ons laatste dagje in de Alila villa Manggis, we hebben er wel weer een mooie dag van gemaakt.
Wederom een heerlijk ontbijt gehad met uitzicht over zee. Daarna werden we opgepikt door onze (wederom privé) chauffeur voor onze excursie.
Het lijkt wel of wij steeds kiezen voor een excursie die niemand anders leuk lijkt te vinden maar dat vinden wij helemaal niet erg want alles valt te regelen met zo een chauffeur.
We zijn vandaag bij een zeezout winning geweest, ja en dan op de traditionele manier he! Je weet niet wat je ziet... ik dacht eerlijk gezegd dat alles in scène was gezet maar ik moet toch toegeven dat dit gewoon de manier is waarop deze mensen hun geld verdienen. Dat wij als toeristen een kijkje komen nemen is mooi mee genomen natuurlijk maar deze mensen leven en werken gewoon ook echt zo!
Daarna onze eerste tempel bezocht, de GOA LAWAH, waar duizenden vleermuizen op elkaar aan de rots zitten. De Goa Lawah tempel is een van de negen heiligste tempels van het eiland. En zie de foto punt nummer 1.......het was maar goed dat we niet ongesteld waren.
We mochten wel een ceremonie bijwonen.

Na leuk contact met de chauffeur zijn we tegen alle adviezen in samen met hem eten gaan halen bij een WARUNG, een eethuisje lang de kant van een weg, zie ook foto.
Daar haalde hij BUBI GULENG ( geroosterd speenvarken) voor ons. Een Balinese specialiteit die weinig toeristen te eten krijgen.
Hij liet ons weten welkom te zijn in zijn huis bij zijn gezin, we hadden bij hem aangegeven dat we graag het authentieke Bali wilden zien, proeven, ruiken en voelen.
Via een nogal smal steil en moeilijk toegankelijk weggetje reed hij naar zijn huis waar we kennis maakte met zijn vrouw en twee kinderen.
Voor de kinderen hadden we ijs mee genomen waar het hele gezin van heeft genoten, met erg kleine hapjes werd er intens van genoten.
Die kinderen waren zo intens gelukkig en overrompeld dat we daar waren (met ijs uiteraard)

Een unieke ervaring die we niet snel weer mee zullen maken of vergeten!!!!

Nu lekker naar bed en morgen weer een dag!

Liefs Edith en Gwen

• 15 Mei 2012 - 15:21

Elize:

Geweldig meiden, wat ziet het er allemaal goed uit zeg, heerlijk!

xxx
    Elize

• 15 Mei 2012 - 16:58

Miriam:

Het is bijna nostalgie zo.....heerlijk om weer even terug te zijn.....Maar het lijkt niet erg zonnig?

• 15 Mei 2012 - 17:23

Joep:

Wauw!! Veel plezier daar!

• 17 Mei 2012 - 17:43

Marieke :

Prachtige foto's en mooie verhalen! Liefs en x