Eerste dagje met Rudi!! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Eerste dagje met Rudi!! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Eerste dagje met Rudi!!

Door: gwenenedith

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

17 Mei 2012 | Indonesië, Bali

Hei choy!!

Gisterenochtend zijn we rond de klok van 9.00 opgepikt bij ons Hotel Alila Manggis door Rudi. (lokale chauffeur)
We zijn erg tevreden over het hotel, alles was SUPER netjes, het personeel was ERG vriendelijk en we hebben het erg naar ons zin gehad!

Rudi had een compleet plan voor ons om het oosten van Bali goed en op ons gemak te verkennen.
Jammer genoeg moest Edith op de blaren zitten van ons eten langs de kant van de weg want die had nogal last van een zogenaamde " Bali belly"
Gewoon diaree dus.........ze liep gisteren dus nogal ongemakkelijk en gehaast rond op zoek naar het volgende toilet, wat soms dus ook een toilet was wat er niet echt hygiënisch uit zag.
Maar goed wij volgden Rudi want hij had een aantal goede ideeën.
Eerst zijn we naar Tenganan geweest. Het is een Aga gemeenschap en oer balinees. In deze enclave houd men zich strikt aan de oude tradities. Vroeger was het een gesloten gemeenschap het is nu een toeristische trekpleister. Toen wij er waren hebben we misschien 8 a 10 andere toeristen gezien maar goed.
Er hangt een bijzondere sfeer in het dorp.
Daarna zijn we Tirtagangga gegaan, een prachtig waterpaleis, mooi om te zien maar we waren snel uit gekeken.

Daarna het balinese platteland op want we hadden aangegeven dat we het liefst zo min mogelijk andere toeristen wilde tegen komen en het "echte Bali" wilde zien voor zo ver dat nog mogelijk is.
Nou dat hebben we geweten.......we hebben een aantal uur door het platteland gereden, dorpje in, dorpje uit.
Je weet niet wat je ziet en hoe men leeft hier.
Op een gegeven moment waren er een aantal mensen aan het werk langs de kant van de weg, een irrigatie kanaal uitgraven dit omdat het nogal belangrijk is om het water in goede banen te leiden naar de vele rijstterrassen.
Dit werk werd gedaan door mannen maar ook door vrouwen en er kwamen geen machines aan te pas......niet te geloven alles met een schep en werd afgevoerd met een emmer.
Emmer boven op hun hoofd en lopen maar.

Het was een vermoeiende dag door de vele nieuwe indrukken, we waren gesloopt. Na het inchecken bij ons nieuwe hotel Maya Ubud zijn we na het aanhoren van een zingende monnik ( een paar uur lang he!, lekker galmen door die vallei hier) gelijk naar bed gegaan.

Wat een dag!!!

Slamat tinjjal

Edith en Gwen

• 17 Mei 2012 - 10:23

Jrm:

Mooie foto's meiden!

• 17 Mei 2012 - 11:21

Sanne:

Wat een gek gezicht die hanen hihi ... mooie foto's weer en leuk om mee te genieten van het landschap daar!

-x-
    Sanne

Poot Nygel en Raika

• 17 Mei 2012 - 18:00

Miranda:

Hey lieffies, heb nu pas alles kunnen lezen.
    Heb John wel 10x geroepen dat ie nu moet komen kijken hahaha kijk zo mooi kijk zo mooi.
    Prachtig jullie avontuur en verhalen wel jammer dat het zonnetje n beetje wegblijft,Denk als je thuis je verhalen zelf naleest dat jullie nog meer onder de indruk zijn dat je er echt bent geweest. Genieten lieverds......DDkus John Miran

• 17 Mei 2012 - 20:23

Joep:

Hi gadis banyak bersenang-senang di sana. Jadi untuk melihat Anda menikmati banyak

Salam joep

• 17 Mei 2012 - 20:51

Mieke:

Wow wat een reis zijn jullie aan het maken! Mooie foto's ook!
    Lekker genieten,

liefs Mieke

• 20 Mei 2012 - 19:31

Miranda:

Heel erg leuk om jullie verhalen telezen.
    zo is het net of ik ook n beetje op vacantie ben als ik maar naar het scherm blijf kijken,
    en niet naar buiten naar de REGEN!!!!
    Mooie foto,s
    x John Miranda x