Laatste nacht.....heel veel NOORDERLICHT !!! - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Laatste nacht.....heel veel NOORDERLICHT !!! - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Laatste nacht.....heel veel NOORDERLICHT !!!

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

24 Maart 2013 | Nederland, Hoorn

Zoals jullie weten zijn we inmiddels al weer een week thuis maar ik wil toch dit bijzondere moment nog even delen met jullie en zo ook het reisverslag compleet maken voor het boek wat we er van laten maken.

Voor ons tripje naar Finland heb ik me er redelijk goed in verdiept hoe dat nou precies zit met het Noordelicht, hoe het onstaat, wanneer je het het beste kan waarnemen, hoe je het op de foto kan krijgen etc etc.

Het heeft naar mijn mening iets mysterieus iets magisch. Ik weet niet wat dat is, we hebben mensen gesproken die komen al jaren in Finland en hebben nog nooit het Noorderlicht gezien en wij uiteindelijk dus twee nachten in 1 week.
Want nadat we eerder deze week het Noorderlicht in verticale licht staven hebben gezien hebben we in de laatste nacht een betoverende groene horizontale dansende strook boven ons hoofd gezien.

We hadden een heerlijke laatste avond en waren best moe van alle ervaringen en indrukken en lagen redelijk op tijd op bed.
Tot rond de klok van 01.00 onze nieuwe vrienden uit Brabant luid bonkend op onze voordeur stonden te schreeuwen "NOORDERLICHT!!!!!"

Binnen een paar minuten hadden we al onze kleding aan ( het was MIN 30 ) fototoestel mee en rennend naar een donder plekje op de piste. We waren niet de enigen er waren denk ik een stuk of 15 mensen verstrooid over de piste. Allemaal elkaar helpend met foto's maken en allemaal met je mond open naar boven kijkent wat er boven je hoofd af speelt.
Er zijn geen woorden voor..........
Zo bijzonder en niet op foto vast te leggen.

We genoten van het moment en dat we dit samen mee mogen maken, dit pakt niemand meer van ons af !!!

Liefs de meiden.

• 24 Maart 2013 - 13:21

Elize:

Wauauauw wat een prachtige afsluiter zo hè?!

• 25 Maart 2013 - 09:42

Ans:

Fantastisch!!!! Wat een ervaring. Helemaal geweldig.
    Maar wie zijn toch die 2 duistere figuren? Eskimo's??

• 25 Maart 2013 - 16:44

Marieke Ewalt!:

Wat superrr mooi! Prachtige ervaring!

• 25 Maart 2013 - 16:44

Marieke Ewalt!:

Wat superrr mooi! Prachtige ervaring!