Relax en niet relax ! - Reisverslag uit Iso Syöte, Finland van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Relax en niet relax ! - Reisverslag uit Iso Syöte, Finland van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Relax en niet relax !

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

13 Maart 2013 | Finland, Iso Syöte

Relax !!!

Tenminste voor Edith……..voor mij begon de dag weer met een klein beetje angst zweet!
Edith had zich voor genomen even een dagje rust te nemen en een sauna dagje in te lassen dus die bleef lekker bij de bungalow met een goed boek (pocket van de Donald Duck)
Ik had de verplichting van een snowboardles, nou zitten we met de bungalow/ hotel op een prachtige locatie maar dit was voor mij deze ochtend wel een reden dat ik geen hap door mijn keel kreeg bij het ontbijt.
We verblijven boven op die fijne hoge berg en de snowboardles begon uiteraard onder aan de berg en het was mijn eer te na om met een bus naar beneden te gaan met mijn snowboard maar achteraf dacht ik had ik dat maar gedaan……..
De hele weg heb ik alleen maar lopen remmen en ging als een slak naar beneden, oke op een paar bochtjes na dan (op de vlakke stukken)
Onderweg dacht ik nog bij mezelf ik hoop maar niet dat die instructeur beneden staat te kijken want die ligt helemaal in een deuk.

Eenmaal onderaan de berg bleek er een school uit de buurt een sportdag te hebben georganiseerd dus het stikte vande kinderen…….jeeeeeeeee!!!!

Ik mocht met de instructeur naar de kinderhelling, waar ik bij de sleeplift in de rij stond met kinderen van rond de 6 jaar, wat een feest.

Maar gelukkig kreeg ik priveles en was de instructeur geduldig en erg vriendelijk, de kindjes hielden duidelijk rekening met me en zoefden met alle gemak om mij heen als ik weer eens een smakker had gemaakt.
Aan het einde van de les kon ik dan toch weer bochtjes maken en overeind blijven staan!!!!! Schouderklopje voor mijzelf.

Ik besloot om boodschappen te doen en het voetpad te nemen naar boven om al mijn frustratie er even lekker uit te lopen. Dat is gelukt wat een pokke eind zeg en onzettend steil!!!

Daarna lekker samen de sauna in en samen lekker relaxen!

Vanavond tijdens het eten in het hotel hadden we wel weer iets grappigs.
We hadden zin in een lekker wijntje bij het eten en dan zie je wel weer dat je in scandinavie bent, ik vroeg aan de bar wat voor wijn ze hadden en het meisje achter de bar liet me gelijk twee verschillende wijnglazen zien, ik begreep het niet en gaf aan ik wil witte wijn , wat voor witte wijn heeft u???
Snel greep ze 1 fles witte wijn uit de koeler, ja hoor die was helemaal prima!
Zo leuk!! Maar wel 22 euro voor twee glazen !!!!!


En oh ja ik vergeet het belangrijkste bijna……….
We hebben het Noorderlicht gezien !!!!!!!! maar niet op de foto kunnen krijgen, sorry ik ben een no no met die camera.
Gisterenavond zaten we ook lekker in de sauna en ik stond even buiten op ons balkon (die wijst op het Noorden) even af te koelen en ja hoor daar was het te zien!!!!
Snel Edith gewaarschuwd en snel ALLE kleding aan gedaan, ik zweete me nog rot van die sauna , en binnen een paar minuten stonden we buiten en klommen een stuk de piste op om buiten het licht van de bungalows en hotel te komen.
Geprobeerd foto’s te maken maar dat lukte niet dus samen genoten van het schouwspel!!!!!! We hebben daar best een tijd gestaan tot het echt weg was.
Wat een beleving zeg, niet normaal !!!!!!!!

Rakkaus

Edith en Gwen






  • 13 Maart 2013 - 20:10

    Mette:

    Joepie, het noorderlicht! Missie geslaagd :-)

  • 13 Maart 2013 - 20:17

    John Miranda:

    Jezus Gwen wat kan jij toch onwijs leuk schrijven,en dan die die foto,s geweldig zo mooi ....
    jij schrijft of ik er zelf bij ben geweest zo lachen die Gwen met de kindjes jammer dat ik je snoet niet kon zien hahahhahahha. NOORDERLICHT geloof t bijna niet.......heel bijzonder.xxxx

  • 14 Maart 2013 - 06:59

    Marieke:

    Wat een belevenissen! Elke keer weer leuk om te lezen! Liefs en x

  • 14 Maart 2013 - 12:57

    Gees:

    wat een belevenissen! Erg leuk om dit te lezen !
    dit zijn toch wel de mooiste vakanties in de sneeuw!
    genieten dames! liefs van ons

  • 14 Maart 2013 - 15:14

    Ans:

    Hoi meiden, Wat een belevenissen weer. En wat een fantastische foto's. Nu het Noorderlicht nog aan ons laten zien. Blijf proberen. Én genieten. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gwen en Edith

Actief sinds 13 April 2011
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 91714

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 16 Maart 2014

Lofoten en Vesteralen in Noord Noorwegen!!!

10 Maart 2012 - 17 Maart 2013

Fins Lapland !!!

20 September 2012 - 26 September 2012

New York

11 Mei 2012 - 27 Mei 2012

Indonesië , Bali

14 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Onze huwelijksreis

Landen bezocht: