RAFTEN!!!!!!!! - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu RAFTEN!!!!!!!! - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

RAFTEN!!!!!!!!

Door: gwenenedith

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

18 Juli 2011 | Noorwegen, Oppdal

Vanmorgen weer........vroeg vertrokken, wel lekker op ons gemak richting het rafftingcentrum van Sjoa!
Het centrum was heel erg relaxed en niet heel erg druk dus dat was wel lekker.
We waren met een groep van zo'n 36 mensen en dus 5 raft's waar we over verdeeld werden.
We kregen de juiste kleding, wetsuit, helm en reddingsvest en we werden met een bus vervoerd Up stream....
De rivier zag er vanuit de bus al heftig uit dus dat was een beetje knijpen met de billen.
Na een uitgebreide instructie over wat je vooral wel en wat je vooral niet moet doen als je overboord slaat gingen we te water.
Eerst even oefenen met peddelen en daarna verplicht het water in om jezelf weer in de raft te heisen( heel erg lekker na die wandeling van gisteren).
Maar goed tijdens deze oefeningen kwam Edith er achter dat ze toch wel heel erg veel pijn had aan haar rug, nou ja eigenlijk haar hele lichaam doet pijn na onze berggeiten wandeling. Dus heeft ze een wijze beslissing genomen en is ze van de raft af gegaan.
Zo zat ik met 4 andere (Noorse) mensen in een raft.
En het was GEWELDIG!!!! Weer is er een droom van me uit gekomen ik kan niet anders zeggen. Ik zou zeggen kijk naar de foto's die zeggen genoeg. Wat ik wel nog even wil vertellen is dat ik tijdens de "tweede run" overboord ben geslagen......vlak voor de "rapit: Big Ben" sloeg ik overboord en dat was best wel heel erg heftig, gelukkig kan ik goed zwemmen en kon ik aan boord getrokken worden door mensen in een raft die achter ons vaarde maar ik kan je vertellen dat als de instructeurs ook een beetje in paniek raken je je toch wel een beetje gaat zorgen maken als je daar in het water ligt!

Maar goed daarna heerlijk op ons gemak via een nationale route naar Oppdal gereden met de meest mooie natuur om ons heen we kunnen niet anders zeggen.

Tot morgen!

Hilsen


Edith en Gwen

  • 18 Juli 2011 - 18:28

    Mette:

    Stoer hoor! Ik mis alleen de foto's als bewijs nog ;-)

  • 18 Juli 2011 - 18:28

    Sanne:

    Beterschap Edith, hebben ze een bad, lekker een heet bad nemen, goed voor de spiertjes! Klinkt allemaal erg gaaf, foto's van 't raften kan ik nog niet zien, maar zodra ze er zijn bekijk ik ze uiteraard.

    Gaaf Gwen, dat raften! Heel stoer. Genieten meiden, zo met jullie mee genieten van de reis, erg leuk!

    -x-
    Sanne

    Raika & Nygel

  • 18 Juli 2011 - 20:16

    Ria:

    Ik zie alleen maar een big smile op je gezicht Gwen, je bent aan het genieten dus.
    Wat een tegenvaller voor jou Edith, maar nu hebben we wel perfecte foto's om mee te genieten.
    hoop dat jullie nog indezelfde berghut zitten, zodat je lekker in de hot tub kan.

  • 18 Juli 2011 - 20:21

    Marloes:

    Super gaaf! Zoetermeer was een eitje hierbij vergeleken volgens mij. Heel veel plezier met het vervolg van jullie prachtige reis!

    Liefs Marloes

    Ferry, Michael en rev

  • 18 Juli 2011 - 21:45

    Gewoon Joep:

    Kijk de rock en roll houding wist je nog. Bij dit natuurgeweld verbleekt hetgeen we in zoetermeer gedaan hebben. Gaaf hoor!
    Gr joep

  • 19 Juli 2011 - 09:22

    Susanne:

    kut voor je edith, ga jij maar lekker een dagje in een noorse zweethut en neem een lekkere massage van 4 grote noren. Maar wat gaaf dat raften, ik ben geen held maar dit zou ik zo willen doen. En je ziet dat je uit je plaat gaat gwen.

  • 19 Juli 2011 - 10:57

    Miriam En Judith:

    Wow... das wel erg spectaculair!!!
    Goed dat je eerst geoefend hebt....;-)

  • 19 Juli 2011 - 14:16

    Ans:

    Fantastisch! Geweldig! En wat een prachtige foto's. Gwen, ik snap 't helemaal!
    Edith, eerst je lichaam bij laten komen, hoor. Misschien goed laten masseren, een paar hottub's, wel lekker blijven bewegen en wie weet komt er nog een volgende raft. Meiden, heel veel plezier!!

  • 19 Juli 2011 - 15:45

    Erik:

    Ben jaloers.....echt heel mooi dat raften!

  • 19 Juli 2011 - 19:27

    Remy:

    Zoetermeer in het kwadraat, wow!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gwen en Edith

Actief sinds 13 April 2011
Verslag gelezen: 1848
Totaal aantal bezoekers 91738

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 16 Maart 2014

Lofoten en Vesteralen in Noord Noorwegen!!!

10 Maart 2012 - 17 Maart 2013

Fins Lapland !!!

20 September 2012 - 26 September 2012

New York

11 Mei 2012 - 27 Mei 2012

Indonesië , Bali

14 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Onze huwelijksreis

Landen bezocht: