Schapen en geiten. - Reisverslag uit Geilo, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Schapen en geiten. - Reisverslag uit Geilo, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Schapen en geiten.

Door: gwenenedith

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

27 Juli 2011 | Noorwegen, Geilo

Hei allemaal!
De afgelopen dagen hebben we in een hotel gezeten die weer nieuwe ervaringen opleverde dat was heel erg leuk. In ons vorige reisverslag konden jullie lezen dat het weer wat minder was en we de middag in het hotel hebben door gebracht, je moet je dan een hotel voorstellen dat uit twee typische Noorse gebouwen bestaat die er beide uit zien als woonhuizen. De één bestaat alleen uit kamers die op een Noorse wijze zijn ingericht en de ander heeft ook een aantal kamers maar ook een woonkamer een keuken wat je normaal ook in een woning aan treft en twee eetkamers. Je hebt de keus om in de avond mee te eten (uiteraard tegen betaling).
De laatste avond daar hebben we dit ook gedaan! Je zit dan met een aantal andere gasten samen aan één lange mooi opgedekte tafel en dineert dan samen. Wij zaten met 4 Belgen en dat was best grappig om mee te maken. We hebben echt heel erg heerlijk gegeten, de eigenaresse van het hotel heeft 5 jaar lang een top kok in dienst gehad die haar alle kneepjes van het vak heeft geleerd het was helemaal TOP!
De volgende ochtend ging het ontbijt weer op dezelfde manier met zijn allen aan één lange tafel en een ontbijt waar je U tegen zegt zo uitgebreid. Met allerlei zelf gemaakt jammetjes met fruit uit eigen tuin, heerlijk zelf gemaakte paté.
Maar goed genoeg over het eten het was een leuke maar vooral lekkere ervaring!

Toen onderweg naar Geilo……je moet je voorstellen dat we onderweg constant gewaarschuwd worden voor wild life dat we tegen kunnen komen, de ene keer gaat het om hertjes de andere keer om the MOOSE maar we worden vooral veel gewaarschuwd voor schapen! Die kom je dan ook constant tegen zeker in de wat hoger gelegen gebieden. En met tegen komen bedoelen we dus gewoon langs de weg loslopend! Maar ook regelmatig gewoon midden op de weg waar je 80 km per uur op mag rijden. Vandaag zagen we een groepje schapen midden in een tunnel liggen we schrokken ons rot! Maar ook kom je geiten tegen, en zoals jullie wellicht weten zijn die heel nieuwsgierig. Zo zagen wij een aantal geiten lopen langs de weg en dus stoppen om wat leuke foto’s te maken met de Miep Miep bus en haar nieuwe klanten. Voordat we het wisten waren we werkelijk omringd door tientallen geiten, die heerlijk tegen ons aan schuurden en hapjes van onze broeken namen. We hebben toen maar weer afscheid genomen van onze nieuwe vriendjes en zijn verder gereden.
Onderweg zijn we ook erg veel tunnels tegen gekomen de één nog langer dan de andere! We hebben een foto geplaatst van een bord met een tunnel waar we ruim 20 minuten over hebben gedaan om door te komen heen te komen, heel erg bizar.
In de middag kwamen we in Geilo aan in weer een totaal andere accommodatie, dit keer een appartement met keuken dus we kunnen nu lekker zelf koken en dat is ook wel een keer leuk!
Morgen volgt meer want vandaag gaan we een lange wandeling maken in nationaal park Hardangervidda. We vermoeden met veel schapen als gezelschap!

Hilsen!

• 27 Juli 2011 - 09:15

Sanne:

Die geiten vonden Edith wel een lekker hapje zo te zien, hihi.

Wat een lange tunnels, pfff lijkt me heel raar om zo lang in een tunnel te rijden en dan opeens weer daglicht...

Veel plezier op jullie nieuwe locatie!

-x-
    Sanne