Bergen! - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Bergen! - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Bergen!

Door: gwenenedith

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

30 Juli 2011 | Noorwegen, Bergen

Hei allemaal!

We zijn vanmorgen relaxed vertrokken richting Bergen. We waren volgens onszelf erg goed voorbereid, goede waterdichte schoenen, een water en wind dichte jas en natuurlijk een regenbroek want , het regent natuurlijk altijd in Bergen. Dat hebben we gelezen in de tientallen boeken en van verschillende mensen vernomen die hier regelmatig geweest zijn en onze Noorse taal docent heeft hier een aantal jaren gestudeerd en waarschuwde ons ook al voor de regen! We waren er klaar voor qua materiaal maar ook geestelijk….drie dagen regen, het was niet anders.
We reden richting Bergen en het was mooi weer maar dat zou snel minder worden, toch?
Nou niet dus we kwamen aan in Bergen en het was simpel weg fantastisch mooi zomer weer , niet normaal! We zitten in een klein hotel midden in de binnenstad en zaten dus gelijk midden in het gedruis wat zo een stad met zich mee brengt heerlijk. Volle terrassen, veel kleine winkeltjes en veel mensen erg veel mensen. Maar het gedruis van de stad geeft ook veel energie! We waren snel ingecheckt, we zijn ondertussen erg bedreven in snel in en uit pakken voor zo ver we dat doen tenminste. Binnen een half uur zaten we zelf heerlijk op een terras midden in de zon te genieten van elkaar van de zon en van alles wat er te zien was. Ook zijn we met een soort treintje een berg op gegaan waar we een enorm mooi uitzicht hadden over de stad. Bergen is een ontzettende leuke stad met mooie oude panden, ons hotel zit in zo een mooi oud pand recht tegen over de vismarkt dat is één van de grootste toeristische trekpleisters hier en zeker de moeite waard! Heerlijke verse vis word voor je neus bereid met allerlei mooie kruiden en specerijen. Het hotel waar we in zitten is een samenvoeging van twee oude panden, in het oude Brygge en lijkt net een doolhof, kleine gangentjes die lastig uit elkaar te houden zijn, erg leuk. En terwijl we dit tikken en de ramen open staan horen we de geluiden van de stad, in de kroegen beginnen bandjes te spelen zo te horen, heel erg gezellig en lang leve de oordoppen die klaar liggen naast ons bed!
Tot morgen!

Hilsen! En natuurlijk veel liefs!
Edith en Gwen

• 31 Juli 2011 - 06:20

Ria:

Ik zie het al, jullie genieten nog steeds volop, en wat heerlijk dat het weer dan nu wel eens mee zit, na zoveel keer mist en regen. Jullie stralen op de foto's.
    Nou ik ga gewoon maar weer naar mijn werk nu :-(

• 31 Juli 2011 - 08:36

Marieke:

Prachtige foto's weer!
    Liefs en dikke knufff van Mariek

• 31 Juli 2011 - 08:59

De Buurtjes.:

Hallo meisies,
    Wat een leuke en mooie reis maken jullie toch. Via jullie verhalen liften we mee. Wat hebben jullie geboft in Bergen met het weer.Wij zaten daar ook in in oud hotel met uitzicht op de vismarkt. In de hoek van het havenbekken.
    Jullie reis zit er bijna op. Jammer in de eerste plaats voor jullie, maar ook voor ons lifters. Geniet er nog maar lekker van. ( Wordt Noorwegen jullie nieuwe hjempladsen ?)
    Gwen zijn de toppen van je duimen niet verbrand door de zon. Je staat er steeds mee in de hoogte.
    Nou lui. nogmaals maak er een grote finale van en dan : Tot ziens maar! Ida en Bjorn

• 31 Juli 2011 - 09:38

Astrid:

Hoi meiden, ik zit nu een klein weekje op Tenerife en elke ochtend bij ontbijt lees ik even jullie belevenissen via een iPod! Ontzettend leuk! Hartstikke top dat jullie zo genieten,heerlijk om te lezen! Liefs Astrid

• 31 Juli 2011 - 10:14

Judith:

Zo te zien gaan we jullie volgend jaar defintief verliezen aan dit mooie land......

• 31 Juli 2011 - 16:58

Mette:

Maar in dat geval komen we jullie allemaal opzoeken, toch?!!
    Heerlijk land, fijne mensen en ja...fantastische natuur natuurlijk :-)