Cooking with Puspa!!! Paon........ - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Cooking with Puspa!!! Paon........ - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Cooking with Puspa!!! Paon........

Door: gwenenedith

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

18 Mei 2012 | Indonesië, Bali

Hei choy!!

Gisteren was voor mij (gwen) tot nog toe de leukste dag tot nu toe. Begrijp me niet verkeerd hoor iedere dag hier is natuurlijk fantastisch....je maakt zo veel mee op een dag, we zijn geen types die zo ver reizen en vervolgens twee weken langs het zwembad gaan liggen. We zijn in de avond dan ook vaak gesloopt.
Maar toch kan ik voor mezelf zeggen dat gisteren uniek en erg leuk was. We hadden dit uitstapje al geboekt vanuit Nederland en en dus ook ruim de tijd gehad om er naar toe te leven. (via tripadvisor)
En de hoge waarderingen van de mensen op tripadvisor zijn niet zonder reden zeg....
Ze neemt nummer twee in beslag van dingen die je moet doen als je in Ubud Bali verblijft en we kunnen het alleen maar beamen.
We werden ronde de klok van 8.00 opgepikt bij ons hotel en naar de markt (pasar) van Ubud gebracht.
Zo werden er nog 10 andere mensen afgezet bij de markt die van over het hele eiland naar Ubud zijn toe gekomen, voor ons was het een ritje van 5 minuten.
We hebben een toer gekregen over de markt met uitleg over hoe alles daar reilt en zeilt, erg leuk om te zien en fijn dat je begeleiding bij je hebt. Het is ook fijn om te zien dat de lokale mensen die dingen te verkopen hebben zichzelf totaal niet aan je opdringen, ze negeerden ons eerder.

Na de markt werden we vervoerd naar het dorp waar Puspa en haar man en twee kinderen wonen. Eerst gingen we naar een soort van community plek waar mensen uit het dorp samen komen om met zijn allen problemen die spelen in het dorp te bespreken met elkaar. Ze doen hier echt alles in overleg en samen met de mensen waar ze mee samen leven in hun gemeenschap.
Daar kregen we uitleg over hoe het leven hier werkt en uitleg over de rijst.

Daarna gingen we op weg naar het huis van Puspa waar we zeer welkom waren.
We gingen 8 verschillende typisch Balinese gerechten maken, samen uiteraard. Er waren 3 stellen uit Australie, 1 stel uit Canada en nog een stel uit Nederland.
Alle voorbereidingen waren gedaan, we kregen schorten om en daar gingen we dan! Iedereen kreeg gaande de dag verschillende taken onder de soms strenge begeleiding van Puspa.
Ze neemt haar opleidingstaak erg serieus maar dat maakte het juist ook zo leuk.
Aan het eind van de middag hadden we eigenlijk met iedereen erg leuk contact en hebben we heerlijk met zijn allen de gemaakte maaltijd genuttigd, het was een waar feest voor onze smaakpapillen!!!!!
Uiteraard kregen we de recepten mee dus voor iedereen die ze een keer wil komen uit proberen.....jullie zijn welkom!!!!!

Slamat Tinjjal!!

Edith en Gwen

• 18 Mei 2012 - 10:39

Sanne:

krijg er honger van ;-)

• 18 Mei 2012 - 11:20

Gees:

Wij verheugen ons erop! liefs M.G.G