WE ZIJN GESLOOPT!!! - Reisverslag uit Heggenes, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu WE ZIJN GESLOOPT!!! - Reisverslag uit Heggenes, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

WE ZIJN GESLOOPT!!!

Door: gwenenedith

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

18 Juli 2011 | Noorwegen, Heggenes

Gisteren waren we vroeg op ....6.00 en een half uur later op weg naar het National park Jotunheimen. Een bizare rit kunnen we wel zeggen. We reden weg bij het hotel tussen de naaldbomen en enorm veel groen maar na een uur rijden leek het wel of we in een soort van Lord of the rings set waren beland. Doordat we steeds hoger boven het zeeniveau kwamen werd alles steeds ruiger en minder groen en dat is toch heel erg gek om mee te maken in zo een kort autoritje.

Maar goed we werden met een handje vol andere mensen met een bootje naar het begin punt van de wandeling gebracht. En we begonnen ons toch een beetje zorgen te maken want we zagen allemaal mensen met wandelstokken, GPS, kompas, etc,etc,etc
Maar ik zei tegen edith maak je geen zorgen we gaan gewoon een pittige wandeling maken van 7 uur die mensen overdrijven gewoon een beetje.....uitslovers dacht ik nog. Ik liep (trots) met mijn spiegelreflex camera op mijn buik waar de mensen met GPS en kompas enzo weer vreemd naar keken...... dan moet je toch gaan na denken.....

De wandeling begon lekker,een mooi aangelegd wandelpad wat prima liep na een half uur begon het pad toch best te stijgen en na een uur werd het behoorlijk onherbergzaam.
Na twee uur waren we daadwerkenlijk aan het klauteren elkaar aan het helpen omhoog te komen en gewoon te overleven eigenlijk.
We waren ondertussen zo hoog dat we echt in een wolk liepen en dus niks meer zagen, de markeringen die 10 meter uit ekaar stonden waren lastig te ontdekken, en het begon te regenen.
Toen we drie uur bezig waren kwamen we een paar noren tegen die bij ons op de boot zaten en ver voor ons uit hadden gelopen en terug liepen.
We spraken ze aan en vroegen waarom ze terug liepen. Ze vertelde dat alles wat mooi was daarboven niet te zien was door die wolk en dat het korter was om terug te lopen dan door te lopen. We hebben een overleg gehad van 10 seconden en zijn ook terug gelopen.
Nou ja gelopen hebben we weinig we hebben meer gegleden en gesprongen aangezien alles echt spiegel glad was geworden door de regen.
Ik stond op een gegeven moment leuk mijn noorse taal te testen en begon een leuk amicaal gesprekje met twee noorse dames toen ze plotseling verschrikt om mij heen keken, toen ik om keek zag ik edith op haar kont door de bagger en troep tientallen meters naar beneden glijden! Al vloekend natuurlijk!
Wat een hel !!! Een berggeit zou U zeggen tegen deze wandeling!

We hebben het overleeft en zijn heelhuids beneden gekomen.....gelukkig

• 18 Juli 2011 - 06:40

Gees:

Toch wel in die hottub gesprongen? als beloning!

Elize:

Hahaha berggetjes, wat een avontuur, verstandige beslissing!
    Ben 35 jaar terug door Noorwegen gereisd en het is nog net zo prachtig als toen! Wat een ruimte, rust en overweldigende natuur he, om stil van te worden! Schitterend!

xx
    Elize

Ferry:

Wauw, en dat voor een stel geoefende wandelaars als jullie!! Dat moet het wel echt een hele pittige beklimming geweest zijn ;)

Foto's zien er erg mooi uit! En jullie verhalen zijn ook heerlijk leesvoer! (ga zo door zou ik zeggen)

Geniet nog heerlijk van jullie fantastische reIs!! Kan niet wachten op de rest van jullie verslagen.

Groetjes Ferry (en Marloes, Michael en Revvie ;) )

Elize:

berggeitjes dus he

• 18 Juli 2011 - 08:02

Ans:

Oh wat jammer van t weer. Toch geven jullie foto's een goede indruk van de prachtige natuur daar. Enne... de hottub? Toch wel genoten?

• 18 Juli 2011 - 08:21

Joyce:

Oh, oh, oh, toch de volgende keer naar Disney world. Jullie hadden je helmpjes ook op moeten doen!!!!!

have fun,

Joyce

• 18 Juli 2011 - 10:24

Miriam:

Wat een avonturen meiden!!
    Groetjes uit Hoorn
    x van ons