Hardangervidda! - Reisverslag uit Geilo, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu Hardangervidda! - Reisverslag uit Geilo, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

Hardangervidda!

Door: gwenenedith

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

28 Juli 2011 | Noorwegen, Geilo

Gisteren hebben we een mooie wandeling gemaakt in nationaal park de Hardangervidda.
Van vriendinnen miriam en Judith hadden we een ANWB wandelgids van Noorwegen gekregen en die hebben we meegenomen. Het debacle van de Jotunhein zal ons niet nog een keer gebeuren dus we zochten een wandeling uit met één plusje, dat is de minst zware en dat loopt dan op tot drie plusjes. Na het ontbijt hebben we onze spullen bij elkaar gezocht, goede wandelschoenen aan en genoeg water mee voor onder weg. De wandeling werd in de gids als licht inspannend en met een kleine klim omschreven. We zouden drie en een half uur doen over 15 kilometer. ( we liepen om een groot meer heen)
De zon kwam een beetje door dus vol goede moed begonnen we de wandeling.
Het ging in principe wel lekker waar we alleen geen rekening mee hebben gehouden dat het de afgelopen dagen best heeft geregend in deze regio en dus het pad nogal op een moeras leek. In het begin deden we nog ons best om droge voeten te houden, we sprongen als heuse steenbokjes van steen naar steen en van rotsblok naar rotsblok. Maar na twee uur ben je dat wel zat en beginnen je enkels ook wel een beetje pijn te doen. Maar goed we waren bij ons rustpunt beland en konden even op adem komen. De natuur om ons heen was prachtig! Eindelijk een beetje zon en op een paar meter bij ons vandaan lag sneeuw, heel erg vreemd zo in juli.
Na een drankje en een hapje liepen, en sprongen we verder.
Tijdens het vervolg van de wandeling kwamen we er achter dat er toch wel een klim in zat, we kregen gelijk allerlei flash backs van de Jotunheim en kregen het steeds warmer.
Op dit punt sprongen we ook niet meer van steen naar steen maar denderde we gewoon door het soppige moeras dat je soms wel met een hele schoen onder water kwam te staan.
Ik zal wat van Edith haar kreten met jullie delen: "G.V.D. wie heeft dat K** boekje geschreven? Die moeten ze ontslaan! ik ga een brief schrijven!" en :"waarom leggen ze niet een normaal pad aan met kiezels of asfalt ofzo?"
Ze had een punt want het was echt wel pittiger dan wat er in het boekje stond en ze had al last van haar hiel voordat we begonnen met lopen dat nu ondertussen ondragelijk begon te worden. En een weg terug zat er niet in of een stukje afsnijden ofzo want we liepen om een meer heen en we waren al over de helft. Plus je zit in de middle of nowhere.

We hebben het weer overleefd maar ik geloof dat ik edith nooit meer zo ver krijg om een wandeling te maken hier in Noorwegen.

Vandaag op naar de fjorden, er staat weer een mooie rit op het progamma.

Hilsen!!

Edith en Gwen

• 28 Juli 2011 - 08:26

Marloes:

Klinkt pittig, maar positief bekeken: het leverde wel prachtige plaatjes op!!

Heel veel plezier met de fjorden!
    Marloes
    Ferry, michael en rev

• 28 Juli 2011 - 09:40

Gees:

oefening baart kunst!
    hup hup naar defjorden

• 28 Juli 2011 - 10:09

Judith:

Hahahahaha, ik hoor het Edith zeggen!!!!!

Enne, hebben jullie al een eigen stenenstapel gebouwd????
    Doen hoor!!!!

xx Judith

• 28 Juli 2011 - 11:56

Sanne:

hahaha Edith, je gezicht spreekt boekdelen! Jammer dat het zo tegenviel maar het ziet er wel prachtig uit op de foto's!

Nog 1 dagje werken voor mij en dan heb ik ook een week vrij, mag ik van de flevopolderse natuur genieten LOL

-x-
    Sanne

Raika & Nygel

• 28 Juli 2011 - 12:32

Anke:

Nou Edith jullie kunnden straks wel meelopen aan de van Dam tot Dam loop, dat stelt dan weinig
    voor inmiddels. De volgende keer wandel je het meer denk ik met je ogen langs.
    Nog veel plezier!
    Liefs Anke

• 28 Juli 2011 - 16:38

Mette:

Heftige wandeling, maar WEL mooie plaatjes!!
    Ennu Edith, je bent niet de enige hoor: ik heb ook vloekend over de Hardangervida gelopen met 7 graden en natte voetjes. En ja, ook ik liep 8 uur over een 6 urige wandeling...
    En dat terwijl ik toch half noorse ben ;-)
    Ik zou zeggen neem een goede borrel en een sauna om op te warmen en dan morgen weer gewoon een relaxed dagje.
    Veel plezier!