FJORDEN! - Reisverslag uit Flåm, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu FJORDEN! - Reisverslag uit Flåm, Noorwegen van Gwen en Edith Wilshaus, Koevoets - WaarBenJij.nu

FJORDEN!

Door: gwenenedith

Blijf op de hoogte en volg Gwen en Edith

29 Juli 2011 | Noorwegen, Flåm

Hei allemaal!!

Wat een dag zeg, we hebben ons verheugd op deze dag en hoopte echt op mooi weer! We stonden vroeg naast ons bed want om half 9 moesten we echt in de auto zitten op weg naar Voss. Nou zijn we eigenlijk de hele vakantie niet laat met op staan dus dat was geen probleem. We waren op tijd voor de eerste trein (reguliere trein in Noorwegen) die ging naar Myrdal. Het was een relatief kort ritje maar met wederom prachtige vergezichten. In Myrdal zijn we overgestapt op het beroemde Flam treintje, Myrdal ligt hoog in de bergen dus we gingen vrij stijl naar beneden met onderweg een uitstap mogelijkheid bij een waterval om foto's te maken. Dat was best lastig aangezien dit treinritje één van Noorwegen zijn best bezochte toeristische trekpleister is. Dit uitstapje is dan ook erg toeristisch voor ons maar we wilden het niet missen. Je moet je dan ook voorstellen dat tijdens dit treinritje regelmatig mooie foto's gemaakt konden worden en er dan dus ook mensen zijn die je gewoon weg duwen, heel erg maar ja.
Ik wil in het kort toch nog even beginnen over een meneer (gepensioneerd) Deze meneer was dus heel erg aan het duwen enzo. Ik wilde een foto maken van de trein en het landschap en op het moment dat ik met ons fototoestel uit het raam ging en in de lens keek zag ik deze meneer zijn hoofd, hij hing compleet met zijn hele bovenlichaam uit het raam voor ons! Ik schrok me rot! Later hebben we er enorm om kunnen lachen! Toen we beneden in het dal aan kwamen was het prachtig weer en zijn we over gestapt op een boot (samen met al die andere mensen) en hebben we een tour van 2 uur door de aurlandsfjord en naeroyfjord gehad. Ik heb dit al een keer eerder gedaan en wist dus precies wat een goede plek aan boord was om mooie foto’s te maken.
FJORDEN en nog eens fjorden! Mensen we weten dat we een aantal reislustige vrienden hebben in onze vriendenkring, die de hele wereld over reizen maar lieve vrienden zoek het toch een keertje dichter bij huis, denk aan Europa, denk aan NOORWEGEN!!!!! Wij garanderen dat jullie er zeker geen spijt van zullen krijgen! Zoiets moois die fjorden je voelt je als een soort miertje zo klein.
De foto’s van vandaag zeggen alles denken wij. Kijk goed naar de foto’s op sommige staan heel erg klein huizen maar ook mensen in een kajak! Dan zie je pas hoe immens groot die fjorden zijn!
Morgen op naar Bergen dat gaat ook nog wat worden! (en mijn moeder is jaloers, ik gwen)

Veel liefs en Hilsen!

De bruidjes!

• 29 Juli 2011 - 21:22

Mette:

Prachtige foto's!!
    Maar ik mis de beste: waar is jullie gepensioneerde vriend die met zijn kop uit de trein hing?? ;-)

Groetjes, Mette

• 30 Juli 2011 - 10:32

Hans:

Wat is dat dames, geen foto's van de waterval en de bergnimfen??
    Ik had me juist zo op die nimfen verheugd.

• 30 Juli 2011 - 12:14

Elize:

Wauauauauauauw om stil van te worden, zo ontzettend mooi en indrukwekkend!!!
    Vell plezier nog verder!

Groetjes,
    Elize

• 30 Juli 2011 - 14:25

Ans:

Hé meiden. Ik was een weekje weg. Ja, ook veel regen. Maar toch heel gezellig. Heb net alle reisverslagen van de afgelopen week gelezen en de foto's bekeken. Het blijft fantastisch! Ook in de regen en mist. Maar natuurlijk met mooi weer om helemaal uit je bol te gaan. En aan de foto's te zien, doen jullie dat ook regelmatig. Geweldig, wat een land. Wat een vakantie! Denk er over om volgend jaar.... En volgens mij zitten er meer Miep-miep abonnees met zulke gedachten... Iets voor jullie in een nieuwe hoedanigheid als reisleidsters?? Ben benieuwd naar het vervolg, de leuke verslagen en foto's. Heel veel plezier nog daar en geniet ervan. Doeidoei.

• 30 Juli 2011 - 19:51

Sanne:

Wat een prachtig uitzicht, zou zo emigreren ;-) Echt fantastisch gezicht! Veel plezier in het zonnige Bergen!

-x-
    Sanne.